Veelgestelde Vragen

Hoeveel keer per jaar wordt de Brabantzoekdag gehouden?

Gezien de vele vragen een aantal jaar geleden hebben wij besloten de Brabantzoekdag voortaan 2 keer per jaar te houden. Dit is begin April (einde zoekseizoen) en eind Oktober (start zoekseizoen).

Waar wordt de Brabantzoekdag gehouden?

Je zou het niet zeggen maar we houden de Brabantzoekdag in… Noord-Brabant! De exacte locatie wordt alvorens nooit bekend gemaakt om diverse redenen. Wel plaatsen wij de omgeving online zodat u hier rekening mee kunt houden. Mochten wij de zoekdag van te voren bekend maken is er kans dat er door andere personen al wordt gezocht en hierdoor de kans op spontane vondsten kleiner wordt. Ook wanneer deze personen geen toestemming of rommel en gaten achterlaten kunnen wij hierdoor eventueel problemen krijgen met de grondeigenaren en de zoekgrond ons ook ontzegt wordt.

Waar kan ik mijzelf inschrijven?
Dit kan via de website onder het gedeelte “Aanmelden“. Na het invullen van dit formulier ontvangt u een mail met de betaalgegevens.
Waarom moet ik de laatste 4 cijfers van mijn rekeningnummer invullen?
De laatste 4 cijfers van uw rekeningnummer hebben wij nodig om te kunnen verifiëren of de betaling van u komt. Het kan namelijk zijn dat de naam van de aanmelding anders is dan de naam van de rekeninghouder. Wanneer wij dit niet kunnen controleren kan het zijn dat we u niet aan kunnen melden omdat wij deze betaling niet kunnen koppelen aan een naam.
Ik heb voedselallergie of ik ben vegetariër, wat nu?
Natuurlijk kan dit voorkomen en mocht u een allergie hebben of bent u vegetariër dan kunt u dit doorgeven aan de organisatie, zij regelen een eventuele aangepaste lunch voor u.
Kan ik ook contant betalen op de zoekdag zelf?
In verband met onze geautomatiseerde administratie is dit niet wenselijk. Dit gezien de mail met locatie alleen wordt verzonden aan personen die digitaal hebben afgerekend. Personen die aangemeld staan en geen digitale betaling hebben gedaan ontvangen dus geen aanmeldingsnummer en geen locatie mail. Mocht u geen digitale betalingen kunnen verrichten neem dan contact met ons op.
Ik heb geen mail gekregen na het aanmelden?
Dit is uiteraard niet de bedoeling. Het kan wel zo zijn dat deze email in uw spam/reclame inbox binnenkomt. Controleer deze.

Mocht u echt geen mail hebben ontvangen neem dan contact met ons op via info@brabantzoekdag.nl

Ik heb een betaling gedaan maar nog geen terugkoppeling gehad?
Wanneer u heeft betaal kan dit 2 tot maximaal 3 werkdagen duren. Let ook op dat in het weekend (vanaf vrijdag 17:00) geen betalingen meer via de bank plaatsvinden en dit pas weer wordt uitgevoerd op maandag.
Wanneer wordt bekend gemaakt waar de zoekdag precies is?
Dit wordt altijd uiterlijk 3 dagen voor dat de zoekdag plaatsvind bekend gemaakt via de mail. Heb je deze mail niet ontvangen neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Is er ook een mogelijkheid tot het kopen van lunch op locatie?
Gezien wij altijd bij een Horeca de zoekdag houden is het altijd mogelijk hier een lunch te kopen. Er wordt door ons als organisatie altijd aangegeven dat er een leuke aanbieding gemaakt mag worden voor degene die geen lunch hebben afgenomen. Let wel op dat dit duurder kan uitvallen dan dat u bij pakket 2 betaald.
Ik wil graag iemand meenemen, mag dit?

Uiteraard ben je vrij om een introducee mee te nemen. Dit moedigen wij alleen maar aan! Let wel op dat als wanneer deze persoon actief deelneemt met een metaaldetector deze wordt gezien als deelnemer en deze dus aangemeld/betaald moet zijn.

Ik wil graag mijn zoontje of dochtertje meenemen, mag dit?

Natuurlijk mag u uw zoontje of dochtertje meenemen! Er zijn op deze zoekdag altijd meerdere kinderen aanwezig. Let wel op dat als wanneer uw zoontje of dochtertje meeneemt en deze actief deelneemt met een eigen metaaldetector dat deze aangemeld/betaald is.

Ik moet helaas annuleren, kan dit?

Wanneer u door ziekte of een sterfgeval helaas niet meer kunt deelnemen kan er contact met de organisatie worden opgenomen. Mocht u nog niet betaald hebben dan kan dit altijd zonder problemen geannuleerd worden. De annuleringslink vind u terug in de mail met de “betalingsherinnering”. Mocht u al wel betaald hebben en de aanmeldingen zijn al gesloten dan is helaas een terugbetaling niet mogelijk. (zie reglement)

Mag en kan ik mijn ticket doorverkopen?
Nee, tickets zijn niet zomaar overdraagbaar gezien deze gekoppeld zijn aan uw naam. Mocht u uw ticket willen verkopen dan mag en kan dit in overleg met de organisatie.
Wat voor prijzen zijn er te winnen?
De Brabantzoekdag is voor en door zoekers en is geen wedstrijd maar is bedoeld dat wij als hobbyisten en amateur archeologen een leuke en gezellige dag hebben onder het genot van een lekker hapje en drankje. De te winnen prijzen zijn altijd variërend, bedoeld als extraatje en worden door middel van een loting systeem verloot onder alle deelnemers. Een gelijke kans voor iedereen, dat vinden wij wel zo netjes.
Wat is dat gekleurde bonnetje in mijn envelop?
Dit bonnetje is het lotnummer welke gekoppeld kan zijn aan een prijs! Deze is te controleren tijdens de pauze.
Wanneer kan ik mijn eventuele gewonnen prijs ophalen?
In de pauze kunt u op de “prijzentafel” kijken of u prijs heeft. Dit kunt u controleren door de ticket in uw envelop die u heeft gekregen bij binnenkomst te pakken en te kijken of deze overeenkomt met een nummer op de prijzentafel. De prijs kunt u direct meenemen en uw ticket afgeven aan iemand van de organisatie. De prijzen zijn op te halen tot ± 14:00, na deze tijd worden de prijzen opgeborgen, verloot of zullen deze meegaan naar de volgende Brabantzoekdag.
Tot wanneer zijn mijn consumptiebonnen te gebruiken?
Consumptiebonnen zijn alleen geldig op de zoekdag waarop u deze ontvangt tot 17:00. De bonnen zijn ook genummerd en hebben elke zoekdag een andere kleur.
Mag ik op akkers buiten de aangegeven akkers zoeken?
Nee, dit mag van ons als organisatie niet maar mocht u zelf toestemming willen en kunnen vragen bent u hier vrij in. U bent dan ook geheel zelf verantwoordelijke en aansprakelijk voor het betreden van deze gronden.